Julbord, vinterkräk och jobb....

Ja, det är inte lätt att vara arbetslös... :-D När man planerar att göra en massa saker då man "har tid" så blir det aldrig riktigt som man tänkt sig. Kris överallt! Fick hoppa in och jobba på taxi p.g.a andras sjukdomar. Sedan i tisdags skulle jag få en sovmorgon var det tänkt. Den snälla maken skulle ta barnen till skola och dagis. Men en kvart innan det var dags för honom att kliva upp med pluppan så ringer telefonen. Kris igen, fast på ett annat ställe. Så snäll som man är kliver jag upp och stressar iväg. Det blev ju lite mer extrapengar till julen! Min "lediga tid" kommer väl sedan.

image55


Sedan var det julbord i onsdags! På 
Furuviks brygga. Helt gudomligt! Synd bara att lite av stämningen förstördes av att det inte var någon snö! Hur kul är det att äta julbord på ett superfint ställe vid havet när allt man ser är becksvart mörker? Det var ju lite synd, men är ju inget att göra något åt.
Var lite hängig efter julbordet.... borde ha gjort som jag tänkte från början. Nöjt mig med ölen till maten och sedan åkt hem. Men så lurar man sig själv och tycker att vad f-n, när jag äntligen kommer iväg på någonting utan övriga familjen så kan jag ju passa på att ha kul! Så självklart skulle jag följa med på efterfest! Stora tuffa jag! Eller hur?! Nä, är huvudet dum får huvudet lida! Jag tror dessutom att jag råkade ut för en lindrigare hjärnskakning. När det var dags att masa sig hem efter festen så slog jag omkull rejält och landande på skallen. Inte så att jag slog hål, men det var nog inte långt ifrån. Så jag har haft ågren, ont i skallen och mått allmänt pyton nu! Så nu är det nog dags att ta sig en riktig funderare! Jag mår nog bäst av att bli absolutist! Då slipper man ju göra bort sig så kapitalt! Man har ju lite bättre koll utan spriten!

Igår var dock ordningen återställd. Lite småvärk i skallen, men inte mer än att vi kunde hitta på något hela familjen. Vi drog iväg till ett par kompisar och fikade. På vägen hem slocknade de båda barnen vi hade med oss, i bilen. Precis när vi stannar på uppfarten hemma börjar pluppan gråta och SPYR i bilen!! Ja, maken tror ju förstås att hon ätit för mycket fikabröd..... men så bara en knapp halvtimme efter så sätter även han igång och kräks! Det bidde en trevlig avslutning på våran fina familjedag! Eller NOT! :-)
Stortjejen gjorde det enda rätta - hon packade väskan och stack till pappa sin! Själv hämtade jag ett täcke och lade mig på soffan! Vägrade sova uppe bland "kräkona", de fick ligga i stora sovrummet och spy bäst de ville alldeles själva. Jag ville inte bli dålig till idag då jag lovat jobba då de övriga telefonisterna är och äter julbord! Fast jag var lite orolig tidaigare idag. Det började snurra lite i magen och värkte det inte lite också? Bet ihop och åkte iväg och peppar, peppar, än har magen hållit sig i schack! Efter 21 får det komma om det absolut måste, men inte före! Jag har dock varit supernoga med min hygien det här dygnet. Toaletterna har varit kliniskt rena! Så fort de varit där har jag varit efter och skurat! Till och med Linda Skugge skulle vara stolt över min toastädning! *hehe*

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0