Lite gulligt av min lilla Pluppa!

Mitt i allt "elände" kan jag inte låta bli att bli så rörd av min dotters mysiga ord för någon timme sedan.

-Mamma, nu är jag bara kär i tre stycken. Det var sju först, men nu är det bara tre. Och det är ju så jobbigt att behöva välja.

-Men vilken tur du har, som är liten,
sa jag , som inte måste välja någon än. Du kan vara kär i hur många du vill, du behöver inte alls bestämma dig än. Du har hela livet på dig att bestämma dig! Och du hinner vara kär i jättemånga innan det blir rätt.

-Mmmm.....

Det var väl en härlig konversation mellan en 7-åring och hennes mamma?

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: M

Härligt :)

2007-12-13 @ 23:05:20

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0