Stressfaktorn har varit hög idag!

Phew! Det är jobbigt med barnkals även om man inte har de hemma! Pluppan hade ju sitt kalas i bowlinghallen. 11 småtjejer och så lillebror! :-) Fast det var ändå vägen fram till kalaset som var det värsta.

Fick en härlig sovmorgon, fram till 10. Kidsen kollade TV nere coh tog varsinna mackor själva. Kanon! Sedan klev man upp, åt frulle, läste tidningen, löste lite av det dagliga Sodukot. Fixade lite kaffe och mös en stund till vid köksbordet. Så morgonen ska jag absolut inte klaga på! Det var super. Det var efter mysandet som det började gå åt fanders! Tiden liksom började röra på sig. Och klockan for iväg fortare och fortare.... Pluppan ville nämligen att jag skulle locka hennes hår. För såklart ville hon ju vara extra fin på sitt kalas. Självklart tar jag fram locktången och lockar o lockar o lockar o lockar..... När klockan började närma sig två, nästan två timmars lockande senare, steg paniken! Kvart i tre skulle vi vara nere i bowlinghallen. Hjälp, och jag som bara hunnit med lite mer än hälften av hennes hår! Hur skulle vi hinna? Ungarna sprang dessutom fortfarande i sina pyjamasar. Fatta stressen! Det var grymt! Men skyndade på med locktången, hade ju fått in snitsen ordentligt så halv tre var vi alla påklädda och klara att åka. In bilen med jädrans fart, gasade ner på stan och kommer på att : "-Fan,det är ju skyltsöndag idag! Hur ska jag få tag i parkering nu?" Snurrar runt som galning, börjar svettas, kopplingsfoten börjar skaka. Shit! Vi kommer att komma försent! Kommer på att jag kan köra upp på "Domus-parkeringen". Gasar in där och självklart finns det ju idioter där som inte fattar att det finns två grindar att åka in igenom. Kommer äntligen in, hittar en plats och parkerar. Då kommer nästa moment: hissen ner! Men hjälp vad folk är dumma! Ska man åka ner med en hiss så trycker man på ner-knappen, eller hur?! Mmmm, inte dårarna som väntar på hissen då vi kommer. Nä de har ju självklart tryckt på upp-knappen!! Men hallå!! Vi ( jag ) ville inte åka upp först utan väntade snällt på nästa hiss... Väl nere så har vi ju miljarder människor som trängs framför alla lottstånden och dyligt skit! Springer med ungarna i folkmassan och svär för mig själv. Kommer in till Bowlingen helt färdig, totalt sönderstressad! Kopplingsfoten och hela benet skakar! Mobilen ringer, alla föräldrarna undrandes vad som hänt....vilken pärs!
Men vi blev bara tre, fyra minuter sena trots allt. Och kidsen hade en superkul eftermiddag!
Själv kommer att att somna som en klubbad säl ikväll, trots min underbara sovmorgon!
image51 image52 image53

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0