Städdag...

image8
Phu.... jag är slut i fötterna nu. Det har varit städning på området där vi bor. Och jag har krattat, sopat, burit och haft mig sedan klockan 10 imorse! Nu önskar jag bara att ölen är tillräckligt kalla så man får ta sig en!! :-)
Men en del grannar är ju inte riktgit sluga... eller så är det just det de är?! De går ut redan 8:30 och krafsar lite på stora gräsmattan och då börjar ju resten av grannskapet få panik och så stressar man ut. När vi andra kommer ut vid 10-tiden, ja då sätter sig de tidiga och dricker kaffe. När de druckit ur så går de iväg och syns inte mer på städdagen! Att städa undan det de påbörjat, som de inte ens gjort ordentligt, ja det får ju vi andra göra!! Är det schysst eller???? Och så har vi ju de som aldrig någonsin har varit med och hjälpt till på en städdag. De är bara med då korvgrillningen har dragit igång!! De är ju värre ändå.

Så nu har jag fått gnälla av mig lite och nog känns det lite bättre efter det! *hihi*

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0