Min tur att ha en pissdag!

Det börjde redan inatt. Junior kom in och hostade. Lade sig bredvid mig i min säng. Hostade så han spydde - i sängen såklart! Men jag var för trött för att knäppa loss spännbanden och dra ur lakanet och leta nytt stort. Så på med dubbla handdukar. Försökte somna om.... sov lite halvdant, drömde skitkonstiga grejer. 06:00 ville inte Junior sova mer...så han klev upp, hostade och spydde på hallmattan! Upp o torka.... Göra frukost till fröken sjuåring. Trött o grinig var jag ju redan...

Mötte guben som kom hem efter ett nattskift, sa till honom att minsann fick skaffa barnvakt om han promt ville åka iväg innan jag kom hem från jobbet. För jag skulle bara jobba idag. Det är lite kris på personal här. Och de har redan bytt pass och fixat för att jag skulle kunna jobba nåt alls idag. Så jag var ovillig att ändra mig. Nu hade jag bestämt mig. Ja, han blev ju grinig då, eftersom han inte fick sova så länge som han tänkt sig. Det kan jag ju i och för sig förstå...men jag är så less på att det alltid förväntas att jag ska stanna hemma då barnen är sjuka. Han är ju trots allt ledig idag, även om han jobbat natt och ska iväg på julbord ikväll. Så kom han ner efter några timmars sömn, trött och grinig han med då såklart! Jag åkte iväg för att handla lite innan jobbet. Kommer till apoteket - ingen parkeringsplats! Bilarna stod som hej-kom-o-hjälp-mig! Ner och vände i vpl. På tillbakavägen ser jag en äldre dam som är på väg ut från sin plats. Bra! Då kan jag ta den. Så jag stannar för att släppa ut henne. Men hon kör ju aldrig!! Sitter och retar upp mig på det. Mobilen börjar ringa, jag blir skitsur! Sitter och gormar för mig själv inne i bilen, blir svettig och stressad till max! Äntligen fattar tanten att jag vill åt hennes plats så hon åker iväg.
Sedan ska jag hinna köpa två födelesedagspresenter innan jobbet oxå! Stressar hem med matvarorna och apoteksgrejerna. Slänger in i köket och kastar mig in bilen. Kör till ÖoB som ligger precis vid jobbet, det är ju perfekt. Där kan jag säkert hitta nåt krafs till två andra sjuåringar tänkte jag. Aaahhhgg, då var det ju likadant där på parkeringen! FULLT och gubbar o kärringar som inte kan köra bil och som inte vet vart de ska! Jag höll på att gå upp taket! Lyckade trots allt hitta en liten ficka att köra in bilen i. Stressa in och köpte lite brevpapper och lite pennor. Det får duga.

Men alltså - vad gör folk? Jobbar inte folk på dagarna? Hur kan det vara så mycket folk i alla affärer?

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Anonym

nja de har väl tagit ledigt för att handla ;)

Jag hade inte så mycket tid i Gävle, allt gick så fort och helt plötsligt satt jag på tåget.

2007-12-01 @ 22:18:33

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0