Ooolt!

Ha! Idag fick jag något coolt i min mail. Jag är ju som ni kanske vet en sån där "fritidsforskare"... och jag såg en annons häromdagen om ett gäng journalister som tog sig an och skrev ut CV:n och personliga brev till en för en hygglig peng. Eftersom jag är en sån som måste testa allt så gick jag på detta och lämnade in mina uppgifter, betalade och hoppades att det inte var en bluff. Men det var äkta! Jag fick ett superproffsigt CV och ett kanonbra personligt brev, som jag kan ha som utgångspunkt i mitt arbetssökande. Så nu ska vi se om det inte bara dräller in intresserade arbetsgivare! Har i alla fall skickat iväg två ansökningar med dessa som underlag. Nu återstår det bara en evig väntan.... Men tid, ja det har jag ju gott om. Eller?! *ler*

Passar på att tipsa alla er andra om denna braiga sida,
CV Fabriken. Visst, det är inte billigt, men jag tror att det kan löna sig i längden. I alla fall om man är som jag - lite småkass på att formulera ett kortfattat brev som ändå berättar så mycket som möjligt om det som är viktigt för en arbetsgivare. Brevet gav mig verkligen en spark i arslet, på ren svenska! Nu känner jag mig superladdad att söka nya utmaningar.

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0