Skyltsöndag

Jag hörde på radion nyss att det visst var skyltsöndag igår. Men NÄR blev söndagen FÖRE 1:a advent skyltsöndag undrar jag? Alltså, jag är ju inkörd på att skyltsöndagen infaller den 1:a advent. I min värld funkar det inte annars. Hur ska man minnas nåt annat? Nä, ta tillbaka 1: advent som skyltsöndagen. Det är köpmännens fel att jag blir förvirrad. Det måste vara de som fått det ändrat för att de ska få en till köpvecka. Precis som om vi inte julhandlar ändå så det räcker och blir över. Jag hörde hur mycket vi svenskar handlade för förra året; 50,6 miljarder kronor! Fatta - 50,6 MILJARDER kronor! Det är ju ofattbara siffror.

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tiffelipix

Det är gammal tradition att ha skyltsöndag sista söndagen i november. men vissa år är 1 advent just sista söndagen i november. :)

2007-11-26 @ 19:43:43
Skrivet av: Mia

Äh, jag har alltid fått för mig att det är just den 1:a advent som ÄR skyltsöndagen... Men jag kan ju såklart ha fel.

2007-11-26 @ 19:53:36
Skrivet av: Anonym

De é lungt nästa år blir det på just 1:a advent ;)

2007-11-27 @ 18:29:42

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0