Tänk vad lite kärlek kan göra

Hmm... har den senaste timmen försökt natta mina två små barn. Jäntan gick ju bra. Hon somnade nog omedelbart efter att hon läst saga för lillebror. Men lillebror.... ja, han var som Alfons Åberg. Ni vet i sagan där han inte vill sova, utan kommer på att han glömt att borsta tänderna, sedan är han törstig, spiller ut vatten i sängen, måste kissa (1 ynka droppe), hör monster i garderoben etc. etc. Precis så vad Junior nu. Och så går jag till slut upp och lägger mig en liten stund i hans säng. Då lägger han armen om mig och säger: -TaaTaa, å lott, laalla, åm deh, mollon!
Vilket betyder på vuxenspråk: Natt, natt, Sov gott, Älskar och tycker om dig, Ses imorgon!
Ja, då glömmer man ju allt det där jobbiga som vara bara ½-minuten innan, allt tjat o gnäll. Det är som bortblåst.

God natt pojken min!! Älskar och tycker om dig också! Ses imorgon.

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0