Lusless!

Hahaha.... Rubriken blev ju lite komisk. Den kan ju tydas på två sätt. Om man är lite "svengelsk" vill säga! Men hur som helst är jag skittrött på löss nu! Nu är det dags igen liksom. Jag fattar inte varför inte alla föräldrar kollar sina barn då det går ut meddelanden i skolan/förskolan om att det går löss! Om inte alla kollar samtidigt går det ju bara runt, runt. Som nu! Det var ju inte länge sedan vi hade storavlusning här hemma. Åååååhhh, ju mer jag tänker på det desto grinigare blir jag.  Egentligen borde det vara avlusningsdagar I SKOLAN, så alla blir gjorda samtidigt. Allas föräldrar får komma till skolan för att hjälpas åt att lusa av de som ska avlusas! Då vet man ju att alla blir kollade.
Nu ska jag hjälpa till att tvätta lite hår och sedan dra igenom allt hår med den måttligt populära luskammen! Den där billiga ni vet?! ;-) Fast jag köpte lusmedel i alla fall. Fast de påstår att man ska kunna kamma bort alla löss och gnetter med den där kammen. Den är som sagt inte så populär och att då få henne kammad helst flera ggr per dag tror jag blir svårt.  Men man blir ju en hejare på att luskamma iaf.!!


Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tina

Lite irro jag hade blivit.. Snacka om dubbelarbete!! Borde ju vara bäst och ha avlusningsdag på skolan!!

Ha en bra "lusdag" =)

Kram

Skrivet av: Mia

Ja, hela lördagen blev ju liksom fel! Det tar ett par timmar att gå igenom hennes hår om man ska vara noga, och det vill man ju vara!! Åtminstonne vid första genomkamningen.

2008-04-19 @ 16:00:26
URL: http://miasbloggiblogg.blogg.se
Skrivet av: madeleine

tråkigt med löss :( hoppas de är borta nu

2008-04-20 @ 18:01:40

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0