Nu så!

Nu orkar jag äntligen uppdatera mig lite! Det har varit en hektisk vecka i och med nya jobbet. Jag är ju inte direkt van att vara hemifrån hela dagarna. Sedan att sätta sig in i allt nytt på jobbet gör det ju inte lättare att hålla sig vaken på kvällrna! :-) Men det blir väl bättre längre fram, när jag och övriga familjen har kommit in i de nya rutinerna.

Tja, jag antar att ni är nyfikna på vad det är jag gör och hur det går. Men just nu har jag ännu inget grepp själv så jag kan inte berätta så mycket. Företaget jag jobbar på heter i alla fall
ALSTOM Power Sweden AB  och där är jag administratör/innesäljare. Det innebär att jag ska sköta fakturering, uppstart av nya order, beställa div. materiel och ta hand om "gubbarna" som jobbar på Gävlefilialen, bland annat. Och exakt vad allt det innebär, ja, det är det jag inte har greppat än! Det verkar dock vara ett skönt gäng att jobba med och jag har fått lite hjälp av en tjej ifrån Göteborgsfilialen att komma tillrätta på mitt kontor. Jag antar att vi kommer säkerligen ha en tät telefonkontakt nu sedan hon åkte hem i torsdags. Bara jag vet vad det är jag ska göra med alla papper som dröser in så löser det sig nog...... :-) Jag kommer att få lära mig mycket på egen hand skulle jag tro. Men eftersom jag bara är så bäst kommer det att gå bra! *fniss* Redan nu i april kommer jag att åka på en konferens/träff nere i Norrköping. Tyvärr kan jag inte stanna alla dagar eftersom vi åker till Helsingfors samma vecka. Men jag ville åka ner ändå eftersom alla andra tjejer på de andra filialerna kommer dit, så jag får träffa alla på en gång. Jag kommer säkert inte förstå vad de pratar om då bland annat vårat affärssystem och arbetssätt är det som ska tas upp till disskussion. För mig var det viktigare att få se alla som jag kommer att komma i kontakt med så här i början.

Jag tror inte att jag kommer att vara så duktig på att uppdatera mig här den närmaste tiden men hav förtröstan - jag återkommer så fort jag känner att jag fått tillbaka den extra orken! ;-)

Ha det gott alla!

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0