En dikt av min käre make

Det här fick jag då jag kom hem från jobbet nu ikväll:

Till Mia


Denna vers är till min fru Mia

som på min skala är en perfekt tia.


Från Stockholmsbrud till lantlig gävlebo

hittade hon till slut en kille och slog sig till ro.


Vi gifte oss i en kyrka av snö och is

just då var det vårat eget paradis.


Med ringar på fingret ville vi gärna ha lite smått

men det verkade vara större chans att bli miljonär på en enda lott.


Efter mången ställning och femhundra pök

åkte vi till Falun och lyckades på vårt första försök.


Så fick vi då i november ett kärleksbarn

pappa satt på bb och grät, stora karln.


Alexandra fick hon heta vår lilla tjej

sedan skred vi vidare mot nästa grej.


Högst på önskelistan stod då en liten kille

det gick dock inte riktigt som vi ville.


Till slut fick vi avbryta för att inte själva ta skada

då kom han som en skänk från ovan , vår lilla "Ada".


Så vad vore mitt liv utan Jennifer,Alexandra,Adam och Mia

om det överlåter jag åt andra att sia.


För med tre barn och en fru som är det vackraste jag sett

finner jag mitt liv idag helt komplett.


Jag vill på detta sätt Mia hylla

och att mitt liv du alltid skall förgylla.


Hoppas att jag med dessa ord dig muntrat upp

för som reservplan klär jag ut mig till mupp.


Jag älskar dig


Maken 2008-02-14



Är han inte för go´ så säg?!

I LOVE YOU TOO

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Ylva

Nawww vilken fin dikt!
Ha en bra dag, Kramen

2008-02-15 @ 07:29:07
Skrivet av: förlovad kusin

Vilken poet...

2008-02-15 @ 09:06:47
Skrivet av: Tina

Så vacker.. :-)

2008-02-15 @ 09:54:06
Skrivet av: madeleine

Jättefint :)

2008-02-15 @ 19:14:30
Skrivet av: Mia

Ja, han kan sådant där min man! Det är inte första gången han skriver dikter och rim till mig. Det är jättekul att få. :-)

Skrivet av: Sandra P:s. mormor

Hej Mia!
Läste Din mans dikt till Dig ,SÅ FINT,
va rädd om honom å varandra,

2008-02-16 @ 16:03:33
Skrivet av: Sandra

aaa men shit faster! nu blir ju till och med JAG (!) tårögd.. har han ingen lillebror?? :p hehe

2008-02-18 @ 12:52:14
URL: http://bodyshot.blogg.se
Skrivet av: Mia

Sandra: Jo, han har faktiskt en lillebror, som dessvärre är upptagen redan! Fast jag tror inte att han är lika poetisk som min käre make....

2008-02-18 @ 12:54:23
URL: http://miasbloggiblogg.blogg.se

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0