Ett lik i köket

De senaste dagarna har jag ju inte kunnat blogga riktigt som jag velat så jag har ju missat att rapportera om veckans stora händelse!

I måndags kände jag en skum lukt i köket. Vi hade ätit ost och kex under helgen så jag tänkte att det säkert tappats en liten bit mögelost på golvet. Så jag röjde undan disken och gjorde fint på diskbänken. Dammsög och torkade golvet. Men lukten ville inte försvinna. Jag kollade Snövits bur och kände att det luktade lite där. Tänkte att jag skulle byta spån och så åt henne så skulle det nog bli bra. Jag plockade ner buren på diskbänken och började röja. När jag skulle öppna hennes lilla boplats slog stanken emot mig!! Där låg hon, stackarn, alldeles död!!
Pluppan hade ju redan hunnit till skolan så hon visste ju inte vad som hänt med hennes hamster. Det gällde att tänka smart..... så jag stoppade helt sonika ner Snövit i en tätslutande ask och stoppade henne i frysen! Ifall det var någon som ville ha en begravning när vädret tillåter lite grävande i marken!

Pluppan blev ju såklart helt förstörd då hon veta vad som hänt! Men nu har vi en söt liten Musse istället! Och jag måste erkänna att han verkar mycket mysigare än Snövit! Dels är han ju lite mulligare, eftersom han är en "vanlig" dvärghamster och så är han lite mer vaken även på dagtid! Jättesöt är han! :-)

Vill du skriva nåt? -Varsågod!

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0