Trött men glad

Det har gått bra på mina intervjuer idag. Det kändes bra i alla fall. För jag vet ju inte än om det gick bra eller inte! :-) Det beror ju på hur man ser det liksom.
OM det blir aktuellt i Hofors har jag stäplat min sista dag idag!! För nu ska jag jobba, på taxi imorgon, sedan blir det 1,5 vecka i växeln på Korsnäs. Måndagen den 11/3 vill de att den de anställer i Hofors ska börja. Det vore skoj att slippa stämpla mer. Nackdelen är restiden till och från, annars verkade det vara ett bra ställe. Superfina lokaler, trevligt folk, bra förmåner såsom friskvård te.x. med regelbunden massage på arbetstid! Lönen är okej med mina mått mätt! Jag är inte så krävande så...tyvärr kanske?! Har försökt leta på nätet på vad man bör tjäna idag. Det är skitsvårt att få tag i några bra sidor! De flesta, de fackliga, kräver ju att man är medlem och har login för att få tillgång just till löneläget. Hur ska man veta om det är så att man byter bransch? Den statistik jag hittat är ju ett par år gammal så den känns inte heller mycket till hjälp.

Företaget på Brynäs som jag var till idag på eftermiddagen frågade såklart om jag hade några lönekrav. Njae... jag vill inte gärna svara på den frågan.... eftersom jag för det första har noll koll på vad en administratör faktiskt tjänar, sedan är inte en hög lön något jag absolut måste ha. För mig är det viktigare att jag har en meningsfull sysselsättning, att jag gör något som jag verkligen gillar och känner att jag kan! Men visst vill jag, precis som alla andra tjäna pengar, självklart!! Men jag känner inget behov att "bli rik".

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Anonym

Kul och att det gick bra idag!! :-) Det där med lönesättning är inte lätt.. Hur ska man veta vad "grundlönen" är i vissa jobb.. Bara och se på sjuksköterskor, och våran lön, om man jämför med Korsnäs! Fast med Korsnäs så kan man inte jämföra egentligen, så stort företag ju, men jämföra med handel, sitta i kassan en lördag så har man 100% och vad har vi?? Håller med dig, det som är mest värdefullt är att hitta en bra sysselsättning som man trivs med och uppskattas för det jobb man gör..
Nu blev det långt.. :-) hihi

*kram*

2008-02-25 @ 21:45:08
Skrivet av: Ylva

Håller tummarna för dig!

2008-02-26 @ 08:16:15
Skrivet av: förlovad kusin

Prova att ringa facket, då brukar du kunna få ett svar på en ingångslön. Kanske har dem en fackligrepresentant på företaget som kan vägleda i lönefrågan. Hoppas dem väljer dig och inte vad du vill ha i lön :-)

2008-02-26 @ 08:25:10
Skrivet av: Madeleine

Din kusin har rätt. Man kan ringa facket och fråga, då får du veta snittlönen inom yrkesgruppen i de område du bor. Jag brukar göra så. Sedan kan man alltid plussa på lite om man har många år i yrket samt större erfarenhet som företaget kan ha nytta av. Vill de verlkigen ha dig men tycker du tagit i lönemässigt så brukar de alltid förhandla om lönen.

Jag har äntligen fast jobb nu. :)
Sitter med min trasiga hand och ska jobba igen imorgon tänkte jag.

Ha det gott

2008-02-26 @ 12:29:15
Skrivet av: Mia

Jag har varit i kontakt med Unionen, via mail, men de ville att jag skulle ringa. Så jag gör det på måndag förmiddag!


Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0