Mumsig mat kanske?!

Entrecote med fyllda paprikor åt vi härom dagen.

Kollade på Jamie Olivers program tidigare i veckan och såg när han fyllde paprikor med tomater och vitlök och så var det något mer. Jag mindes inte allt då jag själv skulle göra det så jag improviserade lite.

Det blev delade körsbärstomater, hackad vitlök, hackade chilifrukter, färska champinjoner, hackad, färsk timjan,salt, peppar och lite olivolja. Detta blande jag i en skål och sedan fylldes paprikahalvorna med röran. In i ugnen på ca 200 grader, första kvarten med folie, sedan ca en kvart till utan folie för att få lite färg.
Serverades med en ordinär entrecote och en klick keso med "grillad paprika-smak". Supergott!!

image112

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tina

Ååhh, vad gott det ser ut!! :-)

2008-01-24 @ 11:34:28
Skrivet av: Ylva

Jag såg också Jamie i söndags och det såg ju sjukt gott ut, din middag också :)

2008-01-24 @ 11:42:07
Skrivet av: Mia

Ja, ibland får man till det! *hehe*

Skrivet av: pennie

och varför äter vi aldrig sån mat när jag är hemma för? orättvisa.

2008-01-25 @ 12:52:57
URL: http://pennie.webblogg.se

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0