Avlusning pågår!

Alltså, är det inte nog med att Pluppan varit sjuk i över en vecka? Igår hittade jag löss på henne också! Och hur lätt är det att luskamma någon som inte vill borsta håret som vanligt? Och hur lätt är det att luskamma sig själv? Hittade dock inga lusar på mig själv. Killarna i familjen verkar också ha klarat sig. Men jag fick ju fara iväg i ett jehu igår och köpa en ny luskam och lusmedel. Så blev man genast 400 spänn fattigare! Visserligen ska man inte behöva lusmedel med den här kammen jag köpte (bara kammen kostade 330 kr!!!) utan det ska räcka att kamma ofta med den så ska både löss och ägg följa med. Men eftersom hon är lite kinkig min lilla tös så kör jag med båda. Har fått henne att gå med på att vi ska luskamma oftare, även då vi inte misstänker löss, för att vara lite förebyggande! Hon hatar verkligen löss! Oh, nu börjar det klia igen!! Shit! Gör det det på er med nu? *fniss*

Och som om inte detta var nog är ju Junior sjuk dessutom! Han har feber och ont i magen! Åh, det är så härligt med barn! Nu vill jag att alla ska vara friska igen och lusfria!!
image130
Aningens förstorad lus! Men så här ser de ut!! Mysiga va?! NOT!!

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Ylva

Blääää! Jag har aldrig haft löss *peppar peppar* som tur var men det kliar på en som du säger.
Hoppas ni får bort dom!

2008-03-13 @ 10:01:20
Skrivet av: pennie

JAG klarade mig med. JAG JAG JAG! .. jag är ingen kille. för bövelen.

Skrivet av: Mia

Ja, ja, men vi vet ju inte! Du kanske klarade dig med...hoppas vi iallafall. Bäst vi kollar för säkerhets skull sedan när du kommer hem igen!

2008-03-13 @ 15:43:59
URL: http://miasbloggiblogg.blogg.se

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0