En bra helg

Vilken helg jag har haft. Det har visserligen inte hänt så mycket. Pluppan har varit sjuk, eller ja, hon är ju fortfarande sjuk, så vi har mest varit hemma. Men jag har fått mycket gjort ändå. Nedervåningen är fortfarande städad! Ja, det är otroligt, men sant!! Jag dammsög till och med ytterligare en gång idag! Och jag har tvättat flera maskiner, Här hemma blev det. Vi har ju faktiskt tumlare inne så en del grejer åkte in där. Så mycket tvätt är redan instoppad i sina lådor och skåp, Det känns skönt. Jag har till och med, hör och häpna, sorterat lite inne i linneskåpet!! Det var en enda salig röra innan. Lakan och handdukar trängdes om vartannat på samma hylla. Ja, att man överhuvudtaget hittade nåt där var ju ett under! Nu ligger de åtminstonne på varsinna hyllor, Borde väl sortera bättre och kasta en hel del som ligger där, men det får bli en annan gång.
Sedan kom jag på världens smartaste inredningslösning till trappen idag! Mitt i tvättandet kom det bara till mig som en blixt från en klar himmel liksom! Jag har ju velat bygga som en skrubb under trappen för att få lite mer förrådsutymme, samt för att dölja det som står/ligger där nu. Så kom jag på den oerhört briljanta idéen att sätta upp skjutdörrar framför trappan! Alltså även så att man kan dölja själva trappan upp också. Då får man en enhetligare hall först och främst, man döljer bråten under trappen, samt ljudisolerar (eftersom vi inte har några dörrar nere i vardagsrum och kök) så det blir tyst på övervåningen om man har TV:n på eller så här nere. Eller omvänt om man så vill, när ungarna senare är uppe och röjer i sina rum! Till och med maken tyckte att det var en toppegrej jag kom på där. Ja, den var så bra att jag kom av mig alldeles då jag faktiskt var på väg upp med lite ren tvätt när blixten slog ner i mig! :-) Den blev stående i trappen en stund till tills jag komihåg vad det var jag gjorde. Ni som känner mig vet ju att jag kan vara lite disträ så där ibland! :-)

Nu har jag även hunnit gosa riktigt ordentligt med båda mina små! De har legat på varsin sida om mig i soffan och bara varit. Så otroligt mysigt. Tänk om man bara kunde ha det så lite oftare. Tyvärr är de sällan så snälla med varandra att det funkar. De brukar allt som oftast bli osams om något när man vill ha en lugn stund ihop. Det är väl lite som det ska vara då det gäller syskon som båda kräver en hel del uppmärksamhet från sina föräldrar. Om de bara förstod att de skulle få mer tid och uppmärksamhet om de höll sams så som de gjorde ikväll! Vilka underbara kvällar vi skulle ha då! :-)

Oh vad det är härligt att leva! Jag känner mig verkligen på toppenhumör! Hmm.... jag tror mig ana vad det kan bero på.... och det har inte med kvällens gos att göra, även om det självklart bidragit till ytterligare "good mood-feelings". Nä, det är snarare gårdagens gos med maken! :-)

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tina

Vilken underbar helg du har haft!! =) Det är du värd tycker jag.. Hunnit med mycket ju.. O MYS är ju så MYSIGT med "a boy".. =)

*kram*

2008-03-09 @ 22:11:35
Skrivet av: Mia

Yepp!! Borde dock göras lite oftare! ;-)

Skrivet av: Tina

Ni får väl se till att görs oftare dåååå!! =)

2008-03-09 @ 22:37:53

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0