Mia RULES!!

Hahahaha.....

Men jag måste helt klart vara inne i ett bra flyt nu! Blev uppringd av en tredje blivande (?) arbetsgivare igår! Ska på intervju på onsdag. (Ja, Helen, vi ska till samma ställe! Hörde att du ska dit på torsdag) Detta gör att jag känner mig grymt positiv inför framtiden! Jag kommer att få ett jobb detta år, det är jag säker på nu! Förhoppningsvis redan innan sommaren. Även om det innebär att jag inte får någon sommarsemester denna sommar heller. Men det tar jag isåfall. Ett jobb är i nuläget värt mer än några få regniga semesterveckor! Det blir dock ännu en tråkig sommar för barnen. Ja, vi får väl försöka lösa det med. De kanske kan åka bort med farmor och farfar något? Eller med syrran?

Jag var så positiv igår att inte ens en trotsig treåring kunde få mig att tappa humöret! Försökte få honom i badet. Men det var ju ett riktigt hästjobb! När jag äntligen, med en himlans massa lirkande, fått honom i badet, var det ju ett ännu större problem kvar. Jag skulle få honom att tvätta håret! Alltså, det måste ha något att göra med åldern.... Pluppan var likadan i den åldern nämligen. Det var störtomöjligt att få henne att tvätta håret. Nu är Junior precis lika, fast han tidigare inte alls visat sådana tendenser! Det har fram till för några månader sedan varit hur lätt som helst att tvätta håret på honom. Igår lirkade och lockade jag med allt tror jag. Jag lovade popcorn efter badet om han gjorde som mamma sa.... men nä, inte tvätta håret mamma..... Jag hotade! Näha, inte det heller. Jag skojade och larvade mig i största allmänhet, men icke! Till slutt kom vi överens om att jag skulle tvätta håret på honom oavsett vad han sa. Och jag skulle göra det försiktigt om han bara lät mig. Det funkade, men hela jag blev blöt och det tog väl en sisådär tjugo minuter att blöta, schamponera och skölja ur! Men nu är han ren och fin! ;-D Eller han var tills han ätit frukost vill säga! :-) Han är otrolig på att skita ner sig när han äter! Men han är även duktig på att gå och tvätta sig efteråt. Det behöver man faktiskt sällan tjata om!

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tina

Snart så får du dela med dig av alla jobben ju!! ;-) Kan loooova att jag skrattade om att tvätta håret, precis så var jag också när jag var liten, fast mycket värre.. *hehe*

*kram*

2008-03-01 @ 11:10:16
Skrivet av: Madeleine

Oj, vad spännande. Håller tummen igen.
Tänk på att jag opererat min tumme och det är jobbigt att hålla den hela tiden *fniss* Hoppas du får ett jobb SNART.

Jag minns att jag hade samma problem med min son men så började vi bada/duscha med en blöt handduk framför ansiktet. Då känner man inte när vattnent rinner ner i ansiktet och så slapp han vara orolig för att så schampo i ögonen. Efter det gick det som en dans.

2008-03-01 @ 15:39:59
Skrivet av: Mia

Det hjälper tyvärr inte med handduk över ansiktet. Då får han ju vatten i öronen!! Det är nog det som är värst låter det som.

Skrivet av: Anonym

*asg* Fick mig ett gott skratt när jag läste inlägget =) Då håller jag tummarna för oss, vore kul om vi fick jobba ihop igen!

2008-03-02 @ 11:44:30

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0