Tiden bara rusar iväg

Oh hjälp vad fort tiden går alltså! Jag har nu jobbat över en månad och jag hinner inte med något annat känns det som. Jo, vi har ju varit iväg på lite skoj med familjen förstås, och så har jag hunnit med en begravning och en bouppteckning sedan sist också! Men att jag skulle hinna med bloggen, ja, det verkar nästan omöjligt. Jag fattar inte hur Mia hinner...... hon är ju dessutom ensamstående mamma och har ett hus att sköta med. Shit! Ja, man kan inte bli annat än lite imponerad av sådana människor. Det kanske handlar om prioriteringar? Vad vet jag. Jag vet att jag saknar min egentid framför datorn i alla fall. Jag hinner ju knappt kolla min mail här hemma.... Jag försöker ta mig tid att kolla av den minst en gång i veckan, ibland två. Men det är svårt att få tiden att gå ihop när man är helt slut efter en arbetsdag och känner att man måste orka ännu lite till. Jag vill bara vara när jag komme hem, men det kan man ju glömma. Det är matlagning, fotbollsträningar, matcher, och så ska man hinna få barnen rena dessutom, innan de går och lägger sig. Det är mycket som ska hinnas med på den korta tiden från jag kommer hem till det är dags att få kidsen i säng. Det handlar om ca två timmar, som allt ska hinnas med på. Sedan är jag nära koma! *fniss* Då lockar varken TV eller dator kan jag tala om. Då är det bara "dö" som gäller. Sedan snurrar det bara på liksom. Helgerna blir fullspäckade med allt det man inte hinner göra i veckorna så att bara vila och ha det gott kan man inte heller räkna med.

Vill du skriva nåt? -Varsågod!
Skrivet av: Tina

Härligt med ett livstecken här iaf.. ;-) Du får nog rutin på allt till slut, det har ju bara gått en månad, det tar nog sin tid.. Och när du får rutin så kommer tiden tillbaka tror jag, eller iaf lite..*hehe*

Du och Karin kan ju slå era påsar ihop med nya jobb och "slutkörda" huvuden.. =)

Kram kram kram...

Skrivet av: madeleine

Klart du blir trött om du inte har jobbat heltid på många år.

Det är prioritering som gäller.

Men som sagt du kommer snart in i de nya rutinerna och kan säkert ge dig själv 10 minuter för bloggning och mailläsning på kvällen.

:)

2008-05-18 @ 13:06:25

Skriv något trevligt här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Egen e-postadress:

Egen hemsida eller blogg:

Det här vill jag ha sagt:

Trackback
RSS 2.0